Hello Africa! :D - Reisverslag uit Maun, Botswana van Jip Vrooman - WaarBenJij.nu Hello Africa! :D - Reisverslag uit Maun, Botswana van Jip Vrooman - WaarBenJij.nu

Hello Africa! :D

Door: Jip

Blijf op de hoogte en volg Jip

08 Januari 2014 | Botswana, Maun

Hallo allemaal!

Ik ben helemaal goed aangekomen in Botswana! De vlucht was lang maar verliep goed, en ook de bagage heeft de trip overleefd! Mijn begeleider hier, Richard, kwam ons ophalen en bracht ons naar zijn huis, waar we zullen verblijven als we hier in Maun zijn. Wat meteen al opviel is dat het hier zo groen is! Over staan echt groene bomen en heel veel gras, dat had ik helemaal niet verwacht! Maar het heeft de afgelopen weken blijkbaar heeeeeel veel geregend, dus vandaar ;) Volgens Richard is het normaal één grote zanderige leegte hier...

Zijn huis staat aan een mooie zandweg die zonder degelijke 4WD auto vrij onbegaanbaar is XD. Het staat vol bomen gras, en wat ver uit elkaar staande huizen. Het huis is vrij groot maar simpel, en hij heeft 3 honden, jeej, Mario en ik blij :D Ook werkt er drie dagen in de week een vrouw, Miss Olgie, die altijd haar zoontje meeneemt: Omogole (geloof ik...), waar ik instant verliefd op ben. Zo mooi en schattig! :D

De eerste dagen zijn we vooral bezig geweest met spullen verzamelen voor het veldwerk, dus van winkel naar winkel. De mensen zijn erg vriendelijk en kunnen supergoed Engels, omdat ze een tijd een (soort vrijwillige) kolonie van de Britten waren. De lokale taal is Setswane, wat ik mooi vind klinken ^^

Ook hebben we op de eerste dag een wandelingetje naar de rivier gemaakt, door echt een sprookjesachtige floodplain. Ik heb nog nooit zoveel vlindertjes bij elkaar gezien :O!! De rivier was ook heel mooi, precies zoals je verwacht :) Even kijken of ik zo tijd heb om wat foto's up te loaden.

Internetverbinding is dus erg beperkt; Richard heeft het niet in zijn huis dus we zitten nu in een soort restaurantje. Dus Mario en ik moeten flink afkicken; heerlijk :D

Het is hier overigens zonnig en 30 graden, just so you know ;) We hebben al allerlei rupsen, kevers, vlinders, en vogels gezien en zelfs een kameleon!

Vrijdag vertrekken we voor 3 weken (!!!) naar de bush, dus kamperen en data verzamelen. Ik heb er heel erg zin in; ook al vind ik het een beetje spannend! Ik zal dan dus nul connectie hebben met de buitenwereld, al neemt Richard een satelliet telefoon mee voor emergencies, so don't worry :)

Daarna zijn we weer een paar dagen hier in Maun, dus dan zal ik een uitgebreide update geven!

Liefs,

Jip

  • 08 Januari 2014 - 16:45

    Fran:

    Leuk!!!! Chill dat je bij je begeleider kan logeren haha. Good luck in de bush! xxx

  • 08 Januari 2014 - 16:55

    Henri Vrooman:

    Wow! Klinkt als een fantastische start! Kus

  • 08 Januari 2014 - 18:48

    Vincent:

    leuk! Bedankt voor je lieve kerstkaart!

  • 08 Januari 2014 - 21:12

    Edith Bronkhorst:

    Goede start, zo te lezen. Dat het maar een fantastische ervaring voor je mag zijn! X

  • 09 Januari 2014 - 22:22

    Merlin En Maitie:

    Haaaj Schatteke! Wat fijnnn lekker de bioloog uithangen! :D
    Groen = lievelingskleur!!!
    (Maitie is jaloers en treint over 3 weken (als ze is afgestudeerd) naar schiphol om labassistent te worden :p)

    xxxxxxxxxx hier is het trouwens grijs en troosteloos, vind je vast niet erg :) xx

  • 10 Januari 2014 - 02:09

    Jeroen:

    jaaaa klinkt leuk :D :D heerlijk, afkicken, en dan genieten! Veel succes in de bushbush! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jip

Actief sinds 21 Feb. 2012
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 15653

Voorgaande reizen:

10 Februari 2016 - 10 Juni 2016

Zuid-Oost Azië

05 Januari 2014 - 05 Mei 2014

Afrika

29 Februari 2012 - 01 Augustus 2012

Bolivia & Peru

Landen bezocht: