Thailand - First impressions - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jip Vrooman - WaarBenJij.nu Thailand - First impressions - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jip Vrooman - WaarBenJij.nu

Thailand - First impressions

Blijf op de hoogte en volg Jip

16 Februari 2016 | Thailand, Bangkok

Gisteren wilde ik een blog schrijven. Ik begon vol goede moed bij 'het begin', en probeerde alles wat we de afgelopen dagen meegemaakt en gezien hebben op te schrijven. Slecht idee. Het is teveel, het werd een suf 'toen deden we dit, toen gebeurde er dat'-verhaal, en halverwege was ik het zat. Vanmiddag, toen ik na drie mooie duiken zat op te warmen in een waterig zonnetje op een boot en over de glinsterende zee uitkeek, bedacht ik me dat die stijl niet gaat werken voor vier maanden. Dus ik begin opnieuw :)

Thailand. Een warm welkom - letterlijk en figuurlijk. Waar je in een taxi tevergeefs naar de gordel reikt. Waar 45m lange gouden Buddha's in tempels liggen, die zo rijkelijk versierd zijn dat het kitsch wordt. Waar je op straat een hele kokosnoot en een gegrilde inktvis bestelt en deze aan de waterrand op eet. Waar mensen met zijn drieën -zonder helm- op één scooter, of met zijn tienen achterin een pick-up zitten. Waar je in één straat zowel McDonalds als gebakken schorpioen op een stokje kunt kopen. Waar je prachtig kunt duiken. Waar je in een tent op een klif aan zee slaapt, met zonsondergang voor de 'deur'. Waar je de volgende dag, na een extreme tropische regenbui, diezelfde tent praktisch uitdrijft - en een nieuwe kamer aangeboden krijgt. Waar mensen in garages wonen, en daar op een 40" flatscreen naar Thaise karaoke kijken. Waar je 6 uur lang bij iemand in de auto zit die amper Engels spreekt, wat tot komische gesprekken leidt. Waar je met een scootertje langs Bounty stranden en jungle-watervallen rijdt. Waar je langs de weg een liter gasoline koopt in een glazen fles, die direct voor je in dat scootertje wordt gegoten. Waar hordes toeristen samendrommen om op -waarschijnlijk mishandelde!- olifanten te rijden. Waar je voor weinig geld een heerlijke curry voorgeschoteld krijgt. Waar je in een hangmatje aan zee je blogje schrijft.

Thailand - je smaakt naar meer.

  • 16 Februari 2016 - 16:46

    Lidewij:

    Lieverd, het klinkt fantastisch en het ziet er fantastisch uit! Snel meer!

  • 16 Februari 2016 - 17:18

    Marike:

    Dat klinkt weer goed! Leuk om jullie belevenissen te kunnen volgen. Zo zie ik nog ns wat van de wereld terwijl ik met mijn bolle billen op de bank zit ;) Ik kijk uit naar jullie verhalen!Geniet en take care, liefs, Marike

  • 16 Februari 2016 - 17:37

    Francesca:

    Leuk! Super leuk! En leuk geschreven :). Veel plezier! kus

  • 16 Februari 2016 - 21:29

    Vincent:

    Klinkt heerlijk lieverd! Nog veel plezier!

  • 17 Februari 2016 - 11:05

    Jeroen:

    hmm even wegdromen :-)..

  • 17 Februari 2016 - 17:40

    Oma Hannie:

    Ik geniet met jullie mee!

  • 23 Februari 2016 - 17:27

    Barry:

    Aaaaight, beteeeer! Lekker kort ook :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jip

Actief sinds 21 Feb. 2012
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 15679

Voorgaande reizen:

10 Februari 2016 - 10 Juni 2016

Zuid-Oost Azië

05 Januari 2014 - 05 Mei 2014

Afrika

29 Februari 2012 - 01 Augustus 2012

Bolivia & Peru

Landen bezocht: