Over puma´s en ratten - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Jip Vrooman - WaarBenJij.nu Over puma´s en ratten - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Jip Vrooman - WaarBenJij.nu

Over puma´s en ratten

Door: jipvrooman

Blijf op de hoogte en volg Jip

26 Mei 2012 | Bolivia, Sucre

Hallo allemaal!!! I´ts been a while, maar er is ook niet zo veel veranderd dus dat scheelt :) Ik zit nogsteeds in het park en het is nog steeds heel tof. Ik ben inmiddels van kat gewisseld, werk nu met nog een andere poema inplaats van de ocelot. De ocelot en ik konden het niet altijd even goed vinden (al heeft ze dat blijkbaar met iedereen) en omdat ik met beide katten alleen werkte miste ik soms wat company. Nu werk ik samen met Richard met Leo, een dikke poema, maar echt een grote baby :P in tegenstelling tot Niko kun je Leo wel ´uitlaten´, dus dan nemen we hem aan een touw en wandelen we een paar uur door de jungle :) het heeft echter heel veel geregend, dus veel van zijn trails zijn complete moerassen (water in je laarzen!) maar hij gaat er gewoon doorheen dus dat is leuk :D Hij heeft ook de gekke gewoonte om zo nu en dan op zijn deken te sabbelen, wat echt heel schattig maar ook ietwat ridicuul is :P
Met Niko heb ik een hoop progress gemaakt, ze vertrouwt me nu veel meer, en is echt super aanhankelijk (al bijt ze nog wel af en toe, maarja, t blijft een poema).
Verder ben ik de muggen, het water en de ratten inmiddels een beetje zat. Ja we hebben hier een hoop ratten in kamp, en ze eten letterlijk ALLES, dus ter illustratie; ze hebben wat van mijn anticonceptiepillen gegeten, wat van mijn vieze ondergoed (ja, fucking disgusting), mijn anti-jeuk creme, door mijn waterfles en door mn backpack. TOP. :P
De muggen worden nu weer wat erger door de regen dus dat is vervelend. Ik ben wel een weekendje in Santa Cruz geweest wat een prettige afleiding was. Ik blijf hier nog een week of 2/3, en dan maar eens verder! Ik ga mn puma´s wel heel erg missen hoor...heb superleuke filmpjes van ze, dus dan heb ik jullie nog wat te laten zien als ik thuis ben ;). Voor foto´s verwijs ik door naar facebook, al heb ik sinds afgelopen weekend geen nieuwe geupload.

Nou dit was even een korte update, ben het internet wel weer zat :)

Liefs vanuit de jungle!!

  • 27 Mei 2012 - 07:32

    Edith Bronkhorst:

    Hoi Jip,

    Leuk om weer van je te lezen! Die ratten lijken me HELEMAAL NIKS! Bijzonder, terwijl mijn vingers zowat vastgekleefd zitten aan de pc, dat jij nu zo lange tijd zonder leeft en..... kunt. Het ga je goed de komende tijd, geniet ervan! X Edith

  • 04 Juni 2012 - 10:23

    Lidewij:

    Ik was een weekje in portugal, kreeg daar je verslag. Heel andere koek dan zon en strand, maar wel indrukwekkend.
    Liefs, Lied

  • 13 Juni 2012 - 17:33

    Oma Hannie:

    Leuk weer iets van je te horen. Ik ben vandaag terug gekomen uit Normandie. Een paar dagen eerder dan gepland vanwege de regen. Maar we hebben het heel fijn gehad. Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jip

Actief sinds 21 Feb. 2012
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 15692

Voorgaande reizen:

10 Februari 2016 - 10 Juni 2016

Zuid-Oost Azië

05 Januari 2014 - 05 Mei 2014

Afrika

29 Februari 2012 - 01 Augustus 2012

Bolivia & Peru

Landen bezocht: