Niet zo heel anders - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Jip Vrooman - WaarBenJij.nu Niet zo heel anders - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Jip Vrooman - WaarBenJij.nu

Niet zo heel anders

Door: jipvrooman

Blijf op de hoogte en volg Jip

16 Maart 2012 | Bolivia, Sucre

Eigenlijk is het hier helemaal niet zo anders dan in Nederland. Er rijden dezelfde auto´s, ze draaien dezelfde muziek, hebben dezelfde computers, dezelfde parken, dezelfde telefoons...maar toch ook weer wel. Zo hebben ze geen gordels, zitten ze zonder helmen op motoren, stappen ze bezopen in de auto maar vinden het dan wel weer raar als je bezopen in op de motor stapt :P. Oh en I love the way they add 'ita, ito, sita of sito' aan woorden, een beetje zoals 'tje' in het Nederlands. Zo wordt Pablo (31) nogsteeds 'Pablito' genoemd door zijn moeder, cute!

Heb nu twee weken Spaans achter de rug. Hablo espanol!! Haha nee niet echt, heb wel heel veel informatie gekregen maar gooi het allemaal nog een beetje door elkaar. Vanavond hebben we Salsa-lessen en weer kook-lessen (Papas Rellenas this time, gevulde aardappelen). Morgenmiddag ga ik naar Tarabuco, een lokaal dorpje hier in de buurt waar zondag een soort jaarlijks carnaval is. Bring up some culture!

Je hebt hier overigens een bizarre markt, waar ze enorm veel fruit en groente en vlees enzo hebben, maar alles ligt gewoon buiten de koeling, ook het vlees, wat best apart is...ik zal later nog wat foto's uploaden. Vorige week heb ik overigens 'hutspot' voor de familie gekookt. Ik vertelde er maar niet bij dat ik dat nog nooit gedaan had ;) maar ze vonden het lekker!

Op dit moment zijn we onze Spaans-docent aan het helpen met haar huiswerk voor haar Engelse lessen! :D
Best grappig.

Het is gek want vanochtend on my way to school wist ik weer vanalles wat ik wilde vertellen maar nu ben ik het weer allemaal kwijt :P

Oh de 'loca' vrouw in mijn huis heeft trouwens inderdaad Syndroom van Down, dus that makes sense, maar ze is echt heel grappig. Ze is al iets van 55 maar heeft het verstand van iemand van 8. Ik begrijp haar steeds beter en ze praat de HELE dag door, ook als ze alleen is. Ook lust ze niets, dus ze eet nooit groente ofzo, echt een wonder dat ze gewoon helemaal gezond is en nergens last van heeft :P. Ze komt altijd vanalles laten zien (meestal walnoten uit de tuin, maar vanmiddag een poster van haar favoriete groep 'Bonanza', 6 mannen met panfluits :P

Nou dit was het wel weer even, ik hoop dat het nog lukt om foto's te uploaden voor dat ik maandag richting mijn park vertrek...

Liefs!

  • 16 Maart 2012 - 23:57

    Paps:

    je hebt het wel naar je in zo te horen :-) Grappig die dingen die eigenlijk net als hier zijn en die dingen die dan ook weer heel anders zijn. heb je al wat aan je Spaans in het lokale leven? :-) afijn .. ben benieuwd naar nieuwe foto's. kusjes. maandag weer bussen begrijp ik? ben benieuwd hoe het in het park is. Van het weekend nog ff tijd om te skypen?

  • 17 Maart 2012 - 09:58

    Vul Hier Je Naam In.:

    Vul hier je reactie in...

  • 21 Maart 2012 - 16:17

    Oma Hannie:

    Ik ben weer terug uit Frankrijk en las 2 verslagen. Dat paardrijden moet geweldig geweest zijn. Ik vind het leuk je zo te volgen. Ik vertel aan iedereen wat je beleeft. Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jip

Actief sinds 21 Feb. 2012
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 15711

Voorgaande reizen:

10 Februari 2016 - 10 Juni 2016

Zuid-Oost Azië

05 Januari 2014 - 05 Mei 2014

Afrika

29 Februari 2012 - 01 Augustus 2012

Bolivia & Peru

Landen bezocht: