Oeps... - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Jip Vrooman - WaarBenJij.nu Oeps... - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Jip Vrooman - WaarBenJij.nu

Oeps...

Door: jipvrooman

Blijf op de hoogte en volg Jip

21 Maart 2012 | Bolivia, Sucre

Volgens de planning zou ik nu aan het knuffelen moeten zijn met een Puma/jaguar/ocelot. Helaas, het lot bepaalde anders...

Vrijdag hadden we op de school kooklessen en salsalessen, was leuk was. Zaterdag ging ik met een groepje van de school richting Tarabuco, een traditioneel dorpje in de bergen, ongeveer anderhalf uur van hier. ´S avonds gingen we naar een show met lokale muziek, waar onder andere de groep ´Bonanza´ speelde. Ik denk dat dat een beetje vergelijkbaar is met de topppers in NL maar dan op zn Zui-Amerikaans: 7 mannen met panfluits en gitaartjes die zingen over amor, corazon en mujeres. Best leuk. De nacht brachten we door in een tent op een veld, waar ik met 4 mensen in een tent lag waarvan er twee ook nog eens enorm snurkten, dus veel slaap kwam er niet van :P
De volgende dag was het Pujllay feest, waarbij de dorpelingen in de meest uitbundig gekleurde kleren door de straten dansen, om te eindigen op een veld waar de Pukara staat. Dit is een toren waar allemaal etenswaren etc aan hangen, waar dan omheen gedanst wordt. Dit om de gewonnen slag tegen de Spanjaarden in 1816 te vieren. Ik heb allerlei lokale dingen geprobeerd zoals Canela (soort kaneelthee met melk en alcohol, superlekker), en chichu (alcoholische maisdrank waarvan je enorm aan de schijterij gaat, ahum). Was allemaal heel interessant, behalve het feit dat één of andere sukkel bedacht ´He, dat blonde meisje gaan we eens van haar portemonnee ontdoen, zal ze leuk vinden.´ (Dit was overigens vóór het proberen van de alcoholische dranken!!)
Entonces, no dinero para Jip...in mijn portemonnee zaten mijn bankpas EN mijn creditcard, heel dom ik weet het ik ben al genoeg gestraft :P. Maargoed, meteen alles laten blokkeren, aangifte gedaan bij de politie (die ik trouwens ook nog 20 B moest betalen voor een officieel rapport, lekker lullig, MIJN GELD IS NET GEJAT SUKKELS!) Maar ok, een groepje aardige Canadezen was ook beroofd en was zo vriendelijk mij 20 B (2 euro) te geven.
Dus dat was een beetje shit!! Paps gaat een nieuwe pas opsturen, maar dan moet ik hier dus wel nog even blijven. Maar ik vermaak me wel, gister ben ik ´s avonds naar een karaokebar geweest, die leeg was maar toch was het superleuk :P, en vandaag heb ik Doris geholpen met het wassen van de hondjes. Via de school heb ik wat vrijwilligerswerk hier gevonden, dus morgen ga ik zwemmen met gehandicapte kinderen; ik ben benieuwd! Toen ik naar dat zwembad ging om het te vragen ontmoette ik Brend, een Amerikaanse jongen die hier met een groep al een tijd bijbel-les geeft etc. en ook met die kinderen zwemt. Een gehandicapt meisje kwam al meteen naar ons toe om hem en vervolgens mij spontaan een knuffel te geven, zo lief!!
Ik heb niet meer zo´n behoefte aan meer Spaans les (is ook duur) dus ik heb nu ook alle tijd om hier musea te bezoeken en bijvoorbeeld hiking tochten te maken. Nu heb ik wat geld kunnen lenen van Marius, een Nederlandse jongen hier dus dat is relaxed :). Mijn familie hier is heel aardig en ik kan hier gewoon zo lang blijven als nodig dus dat is ook fijn.

oh leuk feitje, alle auto´s hier hebben hetzelfde alarm namelijk een reeks verschillende sirenes (ambulance, politie, amerikaanse politie etc) en het duurde best lang voordat ik door had dat dat autoalarmen waren i.p.v. noodtransporten etc ^^

Oh het is trouwens echt HEEL leuk om jullie reacties te lezen, dus keep that up!! Hier kan ik geen foto´s uploaden, maar ik ga snel een computer met cardreader zoeken!

Liefs!!!

  • 22 Maart 2012 - 07:28

    Paps:

    hoi hoi. nou fijn dat je je zo vermaakt in sucre :-) ondanks het feit dat je eigenlijk tussen de puma's had willen liggen. Ik denk dat je gelijk had met je schatting van 2 weken. Ik had het sneller verwacht (misschien wordt het ook iets sneller) maar gezien de logistiek hier en het verre oord daar kost het allemaal wat extra tijd. Dus ik schat dat je de pas toch pas ergens midden volgende week zal hebben. Afijn, het is niet anders :-) Fijn dat er genoeg mensen zijn om je te helpen daar zodat je kan eten ... en kaneelthee kan drinken :-). We houden elkaar op de hoogte. kuss. De lente is hier begonnen. Lekker warm weekje inmiddels.

  • 22 Maart 2012 - 08:03

    Merlin:

    Oo Jippie klinkt leuk jou verhaals! Je bent lekker vrij om aan te pakken wat op je pad komt en zo te horen maak je dr goed gebruik van! En fijn dat iedereen zo lief is! Wiiie =D
    Heel veel knuffels van de scriptieploeteraar! xx

  • 22 Maart 2012 - 15:20

    Fran:

    Noooo! Uiteindelijk dan wel of niet je iPhone meegenomen? Maar zo te horen wordt je goed opgevangen! Liefs

  • 22 Maart 2012 - 17:17

    Edith Bronkhorst:

    Jee, Jip, wat een gedoe zeg! Fred gelijk: Zie je wel, in dat soort landen!'......... Tja, we zijn niet allemaal in de wieg gelegd als wereldreiziger. Genieten doe je ook gelukkig, in overvloed, en allerlei spannende dingen meemaken (nu dus even iets TE spannend). Hee, ik blijf je volgen, leuk hoor om van je te horen. Het beste en hopelijk heb je snel je pasjes weer.
    Liefs,
    Edith

  • 23 Maart 2012 - 21:21

    Oma Hannie:

    Wat een pech zeg. Zat er ook nog veel geld in je portemonnee?
    Ik leef met je mee! Heel veel sterkte. Goed dat je toch nog leuke dingen doet Liefs


  • 31 Maart 2012 - 15:21

    Hanny Van Der Ham:

    Jeetje Jip dat is nou ellendig ze ver van huis met al het onbekende.
    Wat een toffe mensen heb je om je heen. Het had wel eens anders kunnen zijn en dan had het nog moeilijker geweest. Zo te lezen maak je er toch wat leuks van.
    Liefs Hanny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jip

Actief sinds 21 Feb. 2012
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 15710

Voorgaande reizen:

10 Februari 2016 - 10 Juni 2016

Zuid-Oost Azië

05 Januari 2014 - 05 Mei 2014

Afrika

29 Februari 2012 - 01 Augustus 2012

Bolivia & Peru

Landen bezocht: