I´ve made it! - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Jip Vrooman - WaarBenJij.nu I´ve made it! - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Jip Vrooman - WaarBenJij.nu

I´ve made it!

Door: jipvrooman

Blijf op de hoogte en volg Jip

01 Maart 2012 | Bolivia, La Paz

Pfoef wat een reis hee! Maar ik ben er! Heelhuids! Het is nogsteeds gek, alsof ik dit niet ben maar ik als naar een film naar mezelf kijk...
Vlucht ging in principe prima, we hadden op Madrid wel 3 uur vertraging waardoor we bijna onze overstap op Lima misten, maar die bleek ook wat later te vertrekken (op zijn Zuid-Amerikaans...;)) Ik ontmoette op Madrid al een Nederlandse jongen die ook naar La Paz moest dus dat was handig.
Madrid is gewoon Europa, op Lima waande ik me even aan de Middellandse zee kwa zon en geur, maar in Bolivia was het echt opeens BAM, Zuid-Amerika. Vanuit het vliegtuig is het al prachtig; witte bergkammen en groene vlaktes, met zo´n roodbruine rivier erdoorheen geslingerd als een ongekamde pluk haar.
La Paz is een minuscuul vliegveldje, waar een heel aardige mevrouw (die overigens prima Engels sprak) mij opwachtte met het beloofde bordje :) Wonder boven wonder had ook mijn bagage de vertragingen en transfers overleefd, dus stapte ik al vlot in zo´n typisch busje-nissan-caravan ding. (Leuk ontwenningsverschijnsel; naïf als ik was ging ik druk op zoek naar de gordel...)
Dit karretje tufte mij door de straten van La Paz naar het Hostel. Druk verkeer, allemaal van die zelfde autootjes, afgebladderde gevels en indiaanse vrouwen met van die supermooie doeken (soms inclusief baby!)(en grappige hoedjes trouwens...). Dat zijn zo´n beetje de eerste indrukken...het is hier nu droog maar fris. Het hostel is prima, slaap op de grootste en dus goedkoopste kamer (als in de meeste mensen). Straks maar eens richting bed...morgen La Paz verkennen!!!

  • 01 Maart 2012 - 23:56

    Merlin:

    Jippie!!
    Wieee.. lijkt me ook echt super onwerkelijk... Blij dat je heel en blij bent aangekomen. kusjes!

  • 02 Maart 2012 - 06:09

    Fran:

    Yess you've made it! hihi klinkt leuk en spannend!!

  • 02 Maart 2012 - 07:04

    Yvonne Vrooman:

    Leuk Jip, om te lezen wat je allemaal mee gaat maken.
    Deden wij ook toen we naar indonesie waren, leuk om reactie,s te ontvangen ook. Veel plezier en succes xxx

  • 02 Maart 2012 - 09:25

    Anna:

    Oef! ben blij dat je goed aangekomen bent! En nu begint het echt!
    xx

  • 02 Maart 2012 - 18:27

    Oma Hannie:

    Wat een indrukken in zo'n korte tijd. ( voor jou is het lang, omdat je lang in het vliegtuig zat. Heb je geslapen inhet vliegtuig? Liefs

  • 02 Maart 2012 - 21:10

    Mai:

    yeey! La Paz klinkt echt superleuk :D, veel plezier daar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jip

Actief sinds 21 Feb. 2012
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 15711

Voorgaande reizen:

10 Februari 2016 - 10 Juni 2016

Zuid-Oost Azië

05 Januari 2014 - 05 Mei 2014

Afrika

29 Februari 2012 - 01 Augustus 2012

Bolivia & Peru

Landen bezocht: