La Paz - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Jip Vrooman - WaarBenJij.nu La Paz - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Jip Vrooman - WaarBenJij.nu

La Paz

Door: jipvrooman

Blijf op de hoogte en volg Jip

03 Maart 2012 | Bolivia, La Paz

Hallo! Wat ben ik nog braaf he met mijn blogjes? Maar nu heb ik zelfs al wat foto´s! Als deze ultratrage computer dat tenminste toelaat ;)

Gister werd ik al vroeg wakker (waarschijnlijk door mijn jet-lag) na een toch goede nacht slaap. Na een ontbijtje ben ik samen met Lindsay, een Amerikaans meisje uit het hostel de stad in gegaan. Wat een drukte!! Zoveel mensen! Het hele centrum zit vol toeterende mini-vans, dit zijn gewoon openbaar-vervoersbusjes die stoppen als je ze aanhoudt, en uit hun raam schreeuwen dat ze nog plaats hebben en waar ze heen gaan. Verder zie je weinig ´westerse´ toeristen (je pikt ze er zo uit) en heel veel locals. Overal opstraat zitten mannen en vrouwen dingen te verkopen, van fruit en snoep tot rekenmachines en schoenveters. We hebben heel wat heen en weer gelopen door het centrum, en met name de oude indianen wijk is fantastich want daar heb je een paar straten vol met winkels met supermooie dingen! Met al die mooie gekleurde stofjes en truien van lamawol enzo...In eerste instantie wil je echt alles kopen (behalve misschien de gedroogde lama foetussen, die schijnen geluk te brengen...).
Alles is echt super goedkoop, met name eten en het openbaar vervoer. Je kunt voor 1 of 2 bolivianos traditionele broodjes kopen op straat (e0,10 - 0,20 cent) en ik heb al een aantal keer prima gegeten met zelfs 3 gangen voor 35 bolivianos (3,50). Ook een ritje van een uur met de bus kost je nog geen 30 cent...gek he?
Aan het eind van de middag heb ik nog met Jan, een chille Belgische jongen ook uit het hostel een record-museumbezoek gedaan, namelijk 3 musea in 3 kwartier ^^ Ja ze gingen dicht...en daarnaast was het maar e0,40 voor alledrie...´S avonds gegeten in een vegetarisch restaurant (!)
Vanochtend ben ik met dezelfde jongen naar de ´Valle del Luna´ (Maanvallei) geweest, een natuurgebiedje hier in de buurt wat er uitziet als een maanlandschap, best mooi! En het was wel even lekker die frisse lucht, want La Paz stinkt echt heel erg, ik denk dat ik nu zwarte longen heb. Daarna weer lekker en goedkoop gegeten, en nu ben ik weer even in het hostel. Mijn bus naar Sucre vertrekt vanavond om 20.00 en duurt 14 uur...ben benieuwd! Nu ga ik even foto´s proberen!

  • 03 Maart 2012 - 18:42

    Mirjam:

    Ha lieverd,
    Gewoon kopen zo,n lamafoetus! :-)
    Wat fijn dat er steeds mensen zijn om iets mee te doen!
    Sterkte met de busreis!
    Dikke kus mam

  • 03 Maart 2012 - 22:06

    Mirjam:

    Wat een ontzettend mooie foto's!!!

  • 04 Maart 2012 - 07:38

    Paps:

    Bellas imágenes! Original de América del Sur! Estoy celoso. Y ahora usted está probablemente en su camino hacia el curso? Besos!

  • 04 Maart 2012 - 10:39

    Jess:

    Aaaaaahhh!!!! Het klinkt echt zoo vet!!! Ben blij dat je het naar je zin hebt, en idd dan je al leuke mensen bent tegengekomen! Ben zooo jaloers! Hoop dat de busreis ok was? (kom zelf net uit en 14 uur busreis van Frankrijk :P) en dat je project leuk is!!! Foto's zijn echt tof, heb echt precies dezelfde foto van die pelequerias ghehe. Was je feestje geslaagd?

    Heeeeel veel plezier nog, dikke kus
    Jess en ook van Vin

    (wintersport was awesome :) Alleen Vin heeft z'n pols gebroken op de eerste dag, oeps... :P)

  • 04 Maart 2012 - 15:36

    Yvonne:

    Leuk jip....en wat een mooie kleurige foto,s.
    Succes met je busreisje....14 uur ik ken het van indonesie ppffff.

  • 05 Maart 2012 - 08:18

    Chris:

    Eey Jip,

    Top om te horen dat je goed aangekomen bent! En mooie foto's hoor, ben jaloers! grtz

  • 05 Maart 2012 - 13:44

    Noortje:

    Jip! Super mooie foto's! En leuke verhaaltjes natuurlijk =) ben benieuwd naar de volgende en hoe je het gaat hebben bij je project enzo.. Veel plezier!
    xx

  • 05 Maart 2012 - 18:37

    Oma Hannie:

    Prachtige foto,s.
    Zondag ga ik voor 10 dagen naar Frankrijk. Naar Agnes. Ik weety dus niet of ik gelijk kan reageren. Liefs Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jip

Actief sinds 21 Feb. 2012
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 15711

Voorgaande reizen:

10 Februari 2016 - 10 Juni 2016

Zuid-Oost Azië

05 Januari 2014 - 05 Mei 2014

Afrika

29 Februari 2012 - 01 Augustus 2012

Bolivia & Peru

Landen bezocht: